Yoga en meditatie

aanmelden voor yogalessen kan u via monoyoga.com/backandwhite

Yoga

De helende bewegingsvorm

De houdingen of asana’s die tijdens een yogales beoefend worden, zorgen ervoor dat je lichaam flexibeler en tegelijkertijd stabieler en sterker wordt. De korte meditaties, bij aanvang en op het einde van elke sessie, brengen rustige aanwezigheid en aandacht voor het moment.

Voor elke houding bestaan verschillende opties, zodat je de uitvoering kan kiezen die het beste bij je past. Het is daarom geschikt voor elke leeftijd.

Sleutelthema’s zijn oa: ademhalings- en lichaamsbewustzijn, evenwicht herstellen, uitlijnen van het bewegingsstelsel, rust vinden, toelaten en zijn.

Meditatie

Via introducerende oefeningen word je bewust van je ademhaling en de ontspannende kracht van het observeren wat er is . Stilletjes aan leer je omschakelen van doen naar zijn.

Ideaal voor mensen die op een degelijke en verantwoorde manier willen leren omgaan met de stress van alledag en mentale belasting in hun leven. Je lichaam en geest worden rustig en je welzijn wordt bevorderd.

Geschikt voor elke leeftijd.

Ashtanga Yoga

Ashtanga Yoga is een energieke vorm van yoga die uit een vaste reeks van houdingen bestaat. Je beweegt op een dynamische, intense manier van pose naar pose waarbij je je ademhaling met de bewegingen synchroniseert.

De ademhaling vormt de rode draad doorheen een les Ashthanga Yoga. We maken specifiek gebruik van de Ujjayi ademhaling (overwinnings ademhaling / oceaanademhaling). Deze ademhaling laat ons toe warmte te creëren vanbinnen uit en produceert een meditatief geluid. Als je deze vorm van yoga beoefent, ga je je spieren versterken, je wordt meer flexibel, je hoofd wordt vrijgemaakt en je wordt rustig. Ashtanga yoga heeft een diep zuiverend effect op het lichaam.

White-teachers

Dr. Jutta BormsAnnelies Lambert
Bekijk de profielpagina van Dr. Jutta Borms.

Lees verder

Bekijk de profielpagina van Annelies Lambert.

Lees verder