Yoga en meditatie

Gelieve te reserveren voor yogalessen via momoyoga.com/backandwhite

15 euro voor een losse les

70 euro voor een 5 beurten kaart (2 maand geldig)

130 euro voor een 10 beurten kaart (4 maand geldig)

Yoga

 

Dr Jutta Borms verzorgt op vrijdag ochtend en zondag ochtend de Gentle and Easy  yoga.

 

WHAT’S IN A NAME ?

De yoga is makkelijk en rustig. Het doel van Jutta is iedereen te laten ervaren wat de weldoende effecten zijn van yoga. Iedereen kan het.

 

LEKKER IN JE VEL ?

De effecten van yoga

  • Je blijft flexibel en daardoor is je doorbloeding beter.
  • Je lichaamsbewustzijn groeit, dus voel je beter wat goed voor je is.
  • Je neemt tijd voor jezelf en stapt uit de sleur van de dag.
  • Je lichaam raakt beter doorbloed, afvalstoffen worden afgevoerd , dus minder kans op chronische onstekingen.
  • Een ontspannen ademhaling verlaagt je bloeddruk.
  • Je spijsvertering verbetert waardoor je lichaam ‘ schoon’ blijft.
  • Je lichaamshouding wordt mooier.
  • Doordat je ontspant, kan stress je lichaam verlaten.

 

HOE ? WAT?

De les duurt 1 uur en 15 minuten en is opgebouwd uit ademhalingsoefeningen en rustige Hatha yoga.

Jutta varieert haar lessen voortdurend. Hartopeners, heupopeners, soms yin, soms wat meer krachtopbouwend en verscheidene thema’s komen aan bod. Door haar medische achtergrond in klassieke en hoilistische geneeskunde, kan ze het meestal niet laten om hier en daar een verwijzing te geven naar een Chinese meridiaan, een klacht en weldoend gezondheidseffect linken aan een oefening of deelt ze tussendoor medische weetjes. De les wordt steeds afgesloten met Shavasana, “de lijkhouding”. Deze is dé koning van de Hatha oefeningen, waarbij alle bewegingen geïntegreerd worden aan het einde van de les. Soms, indien er niet teveel mensen zijn, gebruikt Jutta universele energie ( reiki) om mensen zachtjes aan te raken aan de voeten of schouders. Dit wordt meestal als heel helend en aangenaam ervaren. Er wordt steeds op voorhand gevraagd aan mensen of ze dit wensen toe te laten.

 

Wanneer we met yoga bezig zijn, richten we onze aandacht op ons lichaamsbewustzijn. Alleen al door die aandacht kunnen spanningen en blokkades wegsmelten en kan ons lijf herstellen.

 Dat is ook meteen de reden waarom iedereen baat heeft bij de gentle and easy yoga. Haar lessen trekken mensen aan die de diepere betekenis van yoga appreciëren : het gaat niet louter over oefeningen, het gaat ook over een mindset die de yoga filosofie hoog in het vaandel draagt, zowel op de mat als in het dagdagelijkse leven. De les wordt meestal afgesloten met een theetje en een gezellige yogi-onderonsje.

 

5eWIEL AAN DE WAGEN?

We hebben plaats voor 14 mensen.

 

OP TIJD ?

Er wordt gevraagd om 10 à 15 min voor aanvang te komen zodat we stipt kunnen starten. Als je te laat komt, kom je in stilte binnen. We maken daar geen enkel punt van. Kom je steevast later dan dat de les start, weet dan dat dit een storend effect heeft omdat we starten met een zen momentje. Dank je wel om hier rekening mee te houden.

 

INSCHRIJVEN ?

Gelieve te reserveren via www.momoyoga.com/backandwhite . Zonder reservatie is uw plaats niet gegarandeerd.

 

VOOR WIE ?

Iedereen is welkom, jong, oud, stijf, soepel. Er is geen enkele voorkennis of ervaring vereist om in te stappen. Ook mensen met (vage) klachten rond rug, nek, schouders, knieën…. Moe, burn-out, gespannen mensen kunnen op een veilige manier participeren. Dr Borms geeft met veel plezier aangepaste oefeningen. Haar aanpak is uniek en op maat van elke yogi. Soms zullen workshops georganiseerd worden specifiek voor bepaalde klachten ( luchtwegen, schouders, rug ….).

Wil je op de hoogte blijven volg ons op instagram (backandwhite.health) / FB (back&white)

 

Ashtanga Yoga

Ashtanga Yoga is een energieke vorm van yoga die uit een vaste reeks van houdingen bestaat. Je beweegt op een dynamische, intense manier van pose naar pose waarbij je je ademhaling met de bewegingen synchroniseert.

De ademhaling vormt de rode draad doorheen een les Ashthanga Yoga. We maken specifiek gebruik van de Ujjayi ademhaling (overwinnings ademhaling / oceaanademhaling). Deze ademhaling laat ons toe warmte te creëren vanbinnen uit en produceert een meditatief geluid. Als je deze vorm van yoga beoefent, ga je je spieren versterken, je wordt meer flexibel, je hoofd wordt vrijgemaakt en je wordt rustig. Ashtanga yoga heeft een diep zuiverend effect op het lichaam.

White-teachers

Bekijk de profielpagina van Dr. Jutta Borms